10 sposobów na to, jak oszukać głód

10 sposobów na to, jak oszukać głód
5 (100%) 1 głosów

Starasz się schudnąć, ale ciągłe burczenie w brzuchu i nagłe napady głodu niweczą wszystkie Twoje dietetyczne plany? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Podajemy aż 10 sprawdzonych sposobów na to, jak oszukać głód i jednocześnie poprawić skuteczność odchudzania.

1. Pij więcej wody

Szklanka wody z cytryną, wypita tuż po przebudzeniu może zdziałać cuda. Wypłucze wszystkie toksyny z Twojego organizmu nagromadzone przez noc i zapełni żołądek. Dzięki temu pokonasz poranny głód i zjesz mniejsze śniadanie, a co za tym idzie, pochłoniesz mniejszą ilość kalorii.

2. Jedz długo, delektuj się

Uczucia sytości doświadczysz zdecydowanie szybciej, jeśli będziesz jadł wolniej, skupiając się na każdym kęsie. Przeżuwaj długo. Delektuj się. Zrób przerwę między gryzem jednym a drugim. Dietetycy twierdzą, że im dłużej trwa posiłek, tym szybciej pojawia się uczucie sytości, a żołądek, mimo że przyjął mniejszą ilość jedzenia, czuje się pełny i nie daje sygnałów głodu.

3. Zwiększ temperaturę w pomieszczeniu

Specjaliści twierdzą, że im wyższa temperatura w mieszkaniu, tym mniejsza ochota na jedzenie. Jest w tym sporo prawdy. Zauważ, że zimą masz zdecydowanie większy apetyt i wtedy też przybywa Ci najwięcej kilogramów. Nie bez przyczyny w restauracjach panuje przyjemny chłód – wtedy ludzie wykazują największy apetyt. Rozgrzej swoje mieszkanie, a na pewno stracisz ochotę na podjadanie.

4. Jedz w samotności

Badania pokazują, że w towarzystwie wyłącznie jednej osoby człowiek zjada aż o 35% więcej niż w samotności. Pomyśl, że przy stole siedzą cztery osoby. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, że pochłoniesz o 75% więcej kalorii niż początkowo planowałeś, a głód zamiast z każdym kolejnym kęsem maleć, będzie rósł.

5. Polub pieczywo pełnoziarniste

Wiesz, że pieczywo pełnoziarniste jest prawie pięć razy bardziej sycące od zwykłego – pszennego lub żytniego? To idealny powód do tego, by je polubić. Zjesz mniej, a będziesz czuł sytość jak po zjedzeniu całego bochenka.

6. Unikaj przyjemnych zapachów

Ograniczenie uczucia głodu? Spacer obok cukierni na pewno Ci w tym nie pomoże. Jeśli możesz, unikaj miejsc, z których ulatniają się słodkie, kuszące zapachy. Za ich sprawą Twój organizm wydziela więcej insuliny, przez co masz wrażenie głodu wtedy, kiedy tak naprawdę nie jesteś głodny.

7. Myśl o jedzeniu… geometrycznie

Powinieneś być ostrożny, kiedy na stole pojawia się pizza lub tort. Posiłki o kwadratowym lub prostokątnym kształcie łatwiej podzielić na porcje, a te oszacować zgodnie ze swoim głodem. Problem pojawia się właśnie wtedy, kiedy obiad jest… okrągły. Wtedy ryzyko, że zjesz więcej niż planowałeś wzrasta kilkukrotnie.

8. Polub awokado

Po porządnej dawce węglowodanów Twój organizm będzie potrzebował około godziny, żeby je spalić. To dużo? Pomyśl, że w przypadku awokado uczucie głodu pojawi się zdecydowanie później. To dlatego, że Twój organizm potrzebuje więcej czasu na trawienie tłuszczu niż skrobi czy innych cukrów prostych.

9. Pij koktajle mleczno-owocowe

Lato w pełni. To najlepsza pora, żeby wykorzystać jego dobrodziejstwa. Zaopatrz się w owoce, mleko i chudy jogurt i na bazie tych produktów twórz koktajle. Taki napój, bogaty w białko, błonnik i wapń zahamuje Twój apetyt, pomoże w spalaniu tłuszczu i skutecznie zapełni Twój żołądek.

10. Zainwestuj w niebieski kolor

Niebieskie talerze, sztućce, obrus, kubki lub serwetki – to świetny pomysł. Okazuje się bowiem, że niebieska barwa skutecznie hamuje głód. Ma to swoje uzasadnienie już w sytuacjach sprzed milionów lat, kiedy kolor niebieski kojarzony był z trucizną lub zepsutym, sinym mięsem.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.