Alkohol a dieta. Czy można pić i chudnąć?

Alkohol a dieta. Czy można pić i chudnąć?
5 (100%) 1 głosów

Lato jest najlepszym czasem do beztroskiego spożywania alkoholu. Ogródkowe grillowanie, spotkania w plenerze, wizyty w ulubionym pubie. Jeśli jednak jesteś na diecie, powinieneś brać poprawkę na spożywane napoje. Szczególnie te z procentami.

Alkohole i ich kaloryczność

W zależności od tego, na jaki rodzaj alkoholu się zdecydujesz, weź pod uwagę fakt, że kaloryczność takich napojów może wahać się w granicy od 50 do 220 kcal, i to w zaledwie 100 ml. Przykłady? Oto one.

  • piwo – 50 kcal,
  • szampan – 75 kcal,
  • wino – od 60 do 100 kcal,
  • wódka – 210 kcal.

Z czego tylko wódka swoją pulę kalorii dostarcza z etanolu. Pozostałe alkohole to zbiorowisko węglowodanów, które w dawce 100 ml mogą sięgnąć aż 15 g.

Jak alkohol wpływa na dietę?

Wódka korzystniejsza niż kolorowe drinki

Najmniejszą dawkę energetyczną dostarcza organizmowi wódka. Ta, w swojej czystej postaci, wywołuje efekt termogenny. W ten sposób wymusza częściowe zużycie energii i nie jest tak niebezpieczna, jak chociażby drinki stworzone na jej bazie, ale urozmaicone słodkimi, kolorowymi napojami. Drinki, szczególnie wielbione przez kobiety, są niekwestionowaną bombą kaloryczną. Opierają się głównie na węglowodanach prostych i przy 100 ml dorzucają kolejne 50 kcal.

Piwo – nie daj się oszukać

Z piwem sytuacja może być złudna. Nie daj się oszukać, bo mimo że w 100 ml ma ono zaledwie 50 kcal to z każdą kolejną puszką/butelką niebezpieczeństwo wzrasta. A kto potrafi poprzestać wyłącznie na 100 ml? Jeśli zdecydujesz się na wypicie czterech puszek/butelek to masz już połowę (1000 kcal) dziennej, kalorycznej dawki z głowy. Wypij co nieco wieczorem, tuż przed snem, a Twoje dietetyczne marzenia odejdą w siną dal.

Poza tym, alkohol powoduje:

  • spadek tempa przemiany materii o nawet 30%,
  • trudności w rozbudowie tkanki mięśniowej
  • osłabienie odporności,
  • wypłukiwanie niezbędnych minerałów i witamin,
  • pogorszenie wypracowanej wcześniej kondycji,
  • utrudnienia w potreningowej regeneracji.

Alkohol to idealna okazja do podjadania

Imprezy pełne misek z czipsami, słonych paluszków i orzeszków. Całodobowo czynne bary typu fast-food. Imprezowanie z alkoholem sprzyja podjadaniu – zarówno przekąsek, jak i dużych posiłków. Jeśli chcesz zadbać o swoją dietę i odchudzanie, rezygnuj z takich wyjść lub samodzielnie je organizuj, inwestując w zielone, zdrowe przekąski – kanapki, sałatki, grillowane warzywa lub owoce.

Istnieją dobre alkohole

Nie ma jednak co przesadzać. Istnieją również dobre alkohole, które jeśli nie pomagają diecie, to na pewno jej nie szkodzą. Na myśli mamy tutaj przede wszystkim wino wytrawne – niskokaloryczne i niskowęglowodanowe. Pite w małych ilościach wykazuje także wartości zdrowotne, szczególnie w kwestii trawiennej.

Jak pić i nie przytyć? Wskazówki

Chcesz zadbać o swoją sylwetkę, ale przy tym nie rezygnować w całości z alkoholu? Istnieje kilka wskazówek, którymi chętnie się z Tobą podzielimy.

  1. Nie pij alkoholu częściej niż dwa razy w tygodniu.
  2. Odstaw drinki – kolorowe napoje to bomby kaloryczne.
  3. Nie zajadaj w trakcie picia – to spowolni Twoją przemianę materii.
  4. Po 2-3 piwach wypij szklankę wody. To pozwoli zachować Ci trzeźwość i zmniejszyć ilość pochłanianych kalorii.
  5. Przed pierwszym łykiem alkoholu zjedz coś dużego i zdrowego.
Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.