Dieta oczyszczająca. Uwolnij swój organizm z toksyn

Dieta oczyszczająca. Uwolnij swój organizm z toksyn
Oceń artykuł

Stres, życie w biegu i jedzenie wypełnione chemicznymi wspomagaczami. To wszystko, z czym musisz na co dzień walczyć i co sprawia, że Twój organizm staje się toksyczną bombą. Jak znaleźć od tego ratunek? Łatwo. Z pomocą diety oczyszczającej.

Diet oczyszczających co niemiara

Sądziłeś, że istnieje jedna oczyszczająca dieta-cud? Co Ty. Takich diet jest mnóstwo, a lifestylowe czasopisma cały czas prześcigają się w tworzeniu nowych – coraz bardziej atrakcyjnych i przyciągających wzrok. Niestety, te, które wyglądają najlepiej często są tymi nieskutecznymi. Z tego powodu powinieneś być jeszcze bardziej ostrożny i dobierać jadłospis wyłącznie ze względu na swój własny organizm.

Rodzaje diet oczyszczających

Głodówka. Nie dla słabych

Jedną z najczęściej stosowanych „diet oczyszczających” jest głodówka. Polega, jak pewnie się domyślasz, na rezygnacji z posiłków przez konkretny okres czasu – dobę lub kilka. I choć postrzegana jest jako niekorzystna dla organizmu, głównie z powodu stresu jaki gwarantuje, to jej efektem jest pozbycie się z organizmu wszystkiego, co w ostatnich dniach go zaprzątało. Tym samym okazuje się idealnym momentem do rozpoczęcia nowego okresu, opartego na zdrowej, przemyślanej diecie.

Monodieta. Krótka monotonia popłaca

Dopada Cię czasami ochota na zajadanie się wyłącznie jedną potrawą przez kilka dni? To dobry znak, bo widać, że monodieta przyjdzie Ci z większą łatwością. Wybierz jeden produkt i posiłki z najbliższych trzech dni opieraj wyłącznie na nim. Kapusta, jabłka, brokuł – wybór jest ogromny. Dorzuć do tego jeszcze dużą ilość płynów i skuteczne oczyszczenie gwarantowane.

Którą dietę wybrać? To zależy

Każdy organizm jest inny. Ciężko więc o wskazanie tylko jednej diety, która w Twoim przypadku zdziałałaby cuda. Możemy jednak podpowiedzieć, że dieta oczyszczająca powinna być:

a.) długotrwała,
b.) racjonalna.

Jeśli będziesz odżywiał się w dany sposób zaledwie dzień lub dwa, nie masz co liczyć na efekt. Najskuteczniejsza okazuje się zmiana na 2-4 tygodnie.

W pierwszym tygodniu powinieneś skupić się na jedzeniu warzyw i owoców – najlepiej ekologicznych, pozbawionych toksyn w jak największym stopniu, a spożywaj je w takiej postaci, w jakiej tylko chcesz. Surowe, ugotowane, przetarte, kwaszone lub pieczone. Przy tym każdy dzień zaczynaj od wypicia szklanki wody z cytryną, a dopiero po upłynięciu pierwszej godziny zajmij się jedzeniem.

Twój dzienny jadłospis powinien zawierać 4 pełnowartościowe posiłki, oparte na różnorodnych produktach, bogatych w wartości odżywcze. Z czasem możesz jeszcze bardziej je urozmaicać, dodając do niej produkty mleczne i chude mięso.

Koniec diety oczyszczającej to nie koniec zdrowego odżywiania

Jeśli właśnie skończyłeś swoją dietę, postaraj się, żeby to zdrowe odżywianie trwało jak najdłużej. Nie traktuj diety oczyszczającej jako celu samego w sobie, a wyłącznie jako element całej drogi. Sięgaj po żywność przetworzoną w jak najmniejszym stopniu, a zamiast cyklicznych oczyszczeń po prostu zwracaj uwagę na to, co codziennie jadasz.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.