Dieta wielowarzywna. Oczyszczenie w 7 dni

Dieta wielowarzywna. Oczyszczenie w 7 dni
5 (100%) 1 głosów

Dieta wielowarzywna pozwala na utratę zbędnych kilogramów i oczyszczenie organizmu z toksyn. Pełna witamin, składników mineralnych i antyoksydantów wpłynie korzystnie na Twoje zdrowie, opóźniając proces starzenia się. Na czym polega? Jak wdrożyć ją w życie? O tym w dzisiejszym artykule.

Dieta wielowarzywna. Na czym polega?

Jak sama nazwa wskazuje, dieta wielowarzywna oparta jest przede wszystkim na warzywach i roślinach strączkowych. Za jej cel uznaje się przyspieszenie procesu odchudzania i oczyszczenie organizmu z toksyn, głównie za sprawą zawartych w posiłkach witamin, składników mineralnych, antyoksydantów i błonnika.

Tylko 7 produktów

Jadłospis diety wielowarzywnej opiera się wyłącznie na 7 głównych produktach, przez specjalistów uważanych za pogromców zbędnych kilogramów. Jakich? Magiczna siódemka to: marchew, seler naciowy, fasola, kurczak, seler, pomidory i oliwa z oliwek. Spytasz – dlaczego wśród warzyw znajduje się kurczak? To proste. Mięso sprawi, że posiłek zaspokoi głód, a pozostałe produkty spotęgują jego wartość odżywczą.

Tylko na 7 dni

Dietę wielowarzywną należy stosować wyłącznie przez 7 dni. W każdy z nich zjadać 5 pełnych posiłków, między nimi robiąc maksymalnie 3 godziny przerwy. Dzięki takiemu sposobowi odżywiania układ pokarmowy pracuje regularnie przez cały dzień, nie odkładając energii, a pożytkując ja i dbając o Twoją wagę.

Zapamiętaj!

W diecie warzywnej powinny znaleźć się wyłącznie warzywa surowe, krótko gotowane na parze lub duszone. Tylko takie będą zawierać niską ilość kalorii, a przy tym wszystkie niezbędne witaminy.

Białe warzywa jedz do woli, resztę dziel

Już dawno temu dietetycy udowodnili, że białe warzywa mają korzystny wpływ na układ krążenia, dzięki czemu skutecznie chronią przed udarem. Cebula, kalafior, czosnek obniżają poziom cholesterolu, a także, za sprawą dużych pokładów siarki, przeciwdziałają powstawaniu osadów miażdżycowych. Nie zdziw się więc, kiedy powiemy, że białe warzywa możesz jeść do woli – w ilości i formie, jakiej tylko chcesz.

Sprawa ma się gorzej z pozostałymi rodzajami warzyw. Nie są one bowiem tak uniwersalne i ich ilość powinna być ograniczona oraz dostosowana do pozostałych produktów. I tak czerwone warzywa chronią przed pojawieniem się nowotworu, pomarańczowe i żółte dbają o wygląd skóry, zielone poprawiają odporność organizmu, a fioletowe pomagają w leczeniu zapaleń. Zjadane osobno nie dadzą świetnego efektu, ale razem? Będzie idealnie. Dlatego już teraz pomyśl o tym, jakie przepisy pozwolą Ci je połączyć.

Wady i zalety diety wielowarzywnej

Jako największą zaletę diety wielowarzywnej podaje się jej uniwersalność – pomaga zarówno w utracie kilogramów, jak i oczyszczeniu organizmu. Przy tym jest bardzo skuteczna, i to w stosunkowo krótkim czasie. Nie ma jednak diet idealnych, dlatego i tak ma swoje wady. Jedną z nich jest mała różnorodność posiłków – opiera się w końcu przede wszystkim na warzywach, a drugą konieczność zachowania produktowej abstynencji, łącznie z powstrzymywaniem się od mocnej kawy i herbaty. Dieta warzywna trwa jednak tylko 7 dni. Po ich upływie możesz wrócić do swoich smakowych faworytów. Byle z rozsądkiem.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.