Jak jeść zdrowo i tanio? 8 wskazówek

Jak jeść zdrowo i tanio? 8 wskazówek
5 (100%) 1 głosów

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowe odżywianie wcale nie musi kosztować krocie. Jeśli i Ty chcesz poprawić swój tryb życia, być fit, a przy tym nie zbankrutować, sprawdź nasze wskazówki. Warto.

1. Wykorzystuj sezonowe produkty

Sierpień, środek lata. Warzyw i owoców jest od groma, zarówno na prywatnych działkach, jak i na bazarkach, które mijasz w drodze do pracy. Czemu z nich nie korzystasz? To idealna okazja, bo w parze z bogactwem ofert idą niskie ceny. Niższe niż w pozostałe pory roku.

2. Polub mrożonki

Jeśli chcesz wzbogacić swoją dietę o warzywa i owoce, a nie masz dostępu do świeżych produktów, bo akurat minął sezon, co powiesz na mrożonki? Nie są drogie, a w takiej postaci zachowują większość swoich wartości odżywczych.

3. Kupuj nasiona

Sałatki i przekąski oparte na orzechach włoskich, sezamie lub suszonych owocach są bardzo drogie. W tym przypadku warto przekonać się do… nasion. Są tańsze, a przy tym zawierają podobną dawkę wartości odżywczych. Przy tym istnieje ogrom przepisów uwzględniających taki rodzaj zamiennika. Do nasion dorzuć olej lniany i masz gwarancję bardzo zdrowej diety, z łatwo przyswajalnymi dla organizmu witaminami.

4. Planuj zakupy i posiłki

Ile razy poszedłeś do sklepu bez konkretnego planu i kupiłeś to, czego normalnie byś nie kupił, niepotrzebnie tracąc przy tym pieniądze? To właśnie wina spontaniczności. Jeśli chcesz jeść zdrowo, a przy tym nie zostać bankrutem, musisz zaprzyjaźnić się z notesem. W nim, tuż przed wyjściem na zakupy, zapisywać produkty, których aktualnie brakuje w Twojej lodówce i które rzeczywiście przydadzą Ci się przy kolejnym posiłku. Tak. Tutaj pojawia się kwestia planowania posiłków, z której też powinieneś stworzyć swój nawyk.

5. Gotuj więcej niż zazwyczaj

Przygotowując większe porcje, a następnie je mrożąc oszczędzasz nie tylko czas, ale również pieniądze. Przy tym masz okazję do „wyprzątnięcia” z lodówki wszystkiego, co ma krótki termin spożycia i czego w najbliższym czasie prawdopodobnie byś nie spożytkował.

6. Zainteresuj się promocjami

Promocje w supermarketach nie łączą się wyłącznie z wyprzedaniem kiepskiej jakości produktów. Większość sklepów wydaje cotygodniowe gazetki promocyjne, głównie w kwestii reklamowej. W nich możesz wypatrzeć tańsze produkty i w ten sposób stworzyć kolejny posiłek. To jednorazowo tylko kilka złotych różnicy, ale gdybyś gotował w taki sposób częściej, droga do zdrowej i taniej diety stoi otworem.

7. Bazarki też są ciekawe

Warzywa i owoce możesz kupować nie tylko w supermarketach. Jeśli pod ręką masz tradycyjny bazarek, korzystaj z niego. Jakość produktów na pewno będzie wyższa, bo sprzedawcy zazwyczaj prowadzą własne, z uczuciem pielęgnowane ogródki, a przy tym cena może być niższa od tej, którą znasz z sieciówek. No i zawsze istnieje szansa zrobienia większych zakupów i wynegocjowania lepszej ceny.

8. Najważniejsze – nie zniechęcaj się

Zdrowa i tania dieta możliwa jest przede wszystkim dzięki Twojej chęci. Nie przeglądaj tak często Instagrama, nie zniechęcaj się, nie przyzwyczajaj do wszystkiego, co pięknie pokazane. Równie dobrze zamiast batata możesz wybrać ziemniaka, a zamiast mango gruszkę i efekt będzie dokładnie taki sam. A może nawet lepszy.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.