Odchudzanie przez eliminację tłuszczu z diety

Odchudzanie przez eliminację tłuszczu z diety
Oceń artykuł

Spora część zainteresowanych odchudzaniem, kiedy zabiera się za dietę myśli wyłącznie o wyeliminowaniu tłuszczu. Drastyczne ograniczenie kalorii może być skuteczne, ale nie musi. Bardzo często utrudnia schudnięcie, a nawet prowadzi do poważnych schorzeń.

Niska ilość kalorii. Czy to może być pułapka?

Uwierzyłeś w bajkę, w której rezygnacja z posiłków jest sposobem na cudowne schudnięcie? To niedobrze. Okazuje się bowiem, że drastyczne ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii łączone z ekstremalnie intensywnym wysiłkiem prowadzi co najwyżej do niedożywienia, a co za tym idzie, do zatrzymania procesu chudnięcia. Dlaczego? Bo organizm niedożywiony nie pobiera zapasów z tkanki tłuszczowej, jak mogłoby się wydawać, ale z… tkanki mięśniowej, na wykształceniu której zależy Ci przecież w największym stopniu, nie?

Przy niskokalorycznej diecie organizm stale odczuwa głód. Jeśli po kilku dniach diety opartej na 1000 kcal przegrasz i zafundujesz sobie jedzenie w ukochanym McDonaldzie zamiast standardowej, domowej sałatki możesz być pewien – schudnięcie nie nastąpi, ale większy brzuszek na pewno się pojawi. Po tym pewnie znów będziesz chciał wrócić do odchudzania, ale może być już za późno. Nawet przy zdrowym trybie życia waga może stać w miejscu, a Ty nabawisz się jedynie frustracji. Będziesz nawet przez lata na diecie, przy każdym, choćby najmniejszym odbiegnięciu od tego zaczniesz tyć, a niedożywiony organizm zacznie płatać Ci poważne figle. Lepiej temu zapobiec. Już na samym początku.

Oto kilka rad, do których powinieneś się dostosować:

  1. Przyjmuj odpowiednią dawkę kalorii, dostosowaną do Twojego trybu życia.
  2. Nie ograniczaj ilości spożywanego jedzenia, a popraw jego jakość.
  3. Ruszaj się więcej, ale nie katuj swojego organizmu.
  4. Od czasu do czasu daj sobie chwilę przerwy i odpoczynku. Zasługujesz na to.

Czy tłuszcz spożywczy to naprawdę takie niebezpieczeństwo?

To, że odchudzanie nie powinno polegać na drastycznych ograniczeniach już wiemy. Teraz pora na odarcie tłuszczu z jego niekorzystnej legendy. Większość zainteresowanych dietą łączy bowiem tłuszcz spożywczy z tkanką tłuszczową i przez to się go wyrzeka. A to jak najbardziej mylne przekonanie, bo tłuszcz, w takiej, a nie innej formie, jest człowiekowi potrzebny. W nich znajdziesz bogactwo energetyczne, a same w sobie są świetnym miejscem na rozpuszczanie witamin – A, K, D i E, które wpływają zarówno na stan włosów, skóry, jak i paznokci.

Brak tłuszczy w diecie odzwierciedla się w złym samopoczuciu, pogorszeniu układu hormonalnego i układu krążenia. Jedyny rodzaj tłuszczu, który należy unikać określa się mianem tłuszczu utwardzonego i znajduje się głównie w jedzeniu typu fast food, margarynie o średniej jakości, maśle orzechowym i innych smarowanych smakołykach, przyciągających głównie uwagę dzieci.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.