Pilates. Jak działa? Jakie da Ci korzyści?

Pilates. Jak działa? Jakie da Ci korzyści?
4.5 (90%) 2 głosów

Treningi na siłowni to nie jedyne rozwiązanie, na jakie musisz się decydować, chcąc schudnąć. Do wyboru masz szereg ćwiczeń, w tym jogę, kalistenikę i… pilates – jedną z najciekawszych alternatyw dla zajęć na siłowni i jeden z najskuteczniejszych sposobów na schudnięcie.

Jak to się zaczęło?

Zasady pilatesu zostały opracowane już w zeszłym stuleciu, w latach 20. Nazwa, jak to często bywa, została zaczerpnięta od nazwiska twórcy – Josepha Pilatesa. Głównym celem stworzonych przez Niemca ćwiczeń miało być rozciągnięcie wszystkich mięśni oraz nadanie im pożądanej elastyczności.

Pilates na schudnięcie. Dlaczego?

Jeśli planujesz zainteresować się na poważnie fitness, pilates będzie dobrym wstępem i rozgrzewką. To zestaw niezwykle uniwersalnych ćwiczeń, odpowiednich w zasadzie dla każdego – młodych, starszych, kobiet w ciąży. W pilatesie nie znajdziesz trudnych, bardzo wymagających ćwiczeń. Sam trening nie obciąża stawów, dzięki czemu metoda sprawdza się idealnie również w przypadku osób z kontuzjami, chorobami serca i nadwagą. Pilates jest także świetną nauką spokojnego, dokładnego wykonywania ćwiczeń i utrzymania prawidłowej postawy ciała przez dłuższy czas.

Na czym polega pilates?

Głównym celem pilatesu jest stworzenie poprawnej postawy ciała, niwelowanie stresu, wzmocnienie wszystkich mięśni i nadanie im elastyczności. Każde z ćwiczeń wykonuje się precyzyjnie, mocno napinając tułów, rytmicznie i prawidłowo oddychając oraz koncentrując się na dosłownie każdym ruchu. Od początku największą uwagę przykłada się pracy korpusu. Dlaczego? To banalnie proste – przecież na korpusie spoczywa odpowiedzialność utrzymania prawidłowej postawy ciała. Nie myśl jednak, że na tym poprzestaniesz. Decydując się na pilates, będziesz trenował również mięśnie swojego brzucha, pleców, bioder, barków i pośladków.

Jakie korzyści wynikają z pilatesu?

Pilates wpływa korzystnie zarówno na fizyczny aspekt Twojego organizmu, jak i Twoją psychikę. Dzięki takiemu zestawowi ćwiczeń uczysz się cierpliwości, dokładności, wyciszasz się i redukujesz nawet największej objętości stres. Od strony fizycznej, wzmacniasz każdy mięsień ciała – od łydki po barki. Pilates jest dobrym startem dla wszystkich tych, którzy zainteresowani są fitnessem, jogą i… baletem.

Przykłady pilatesowych ćwiczeń

Skręty tułowia w postawie siedzącej

Usiądź na macie lub podłodze. Wyprostuj nogi do samego końca i wyciągnij daleko ręce do jednego z boków. Skręć w jego stronę tułów i w tym samym czasie unieś przeciwległą nogę, tyle że z ugiętym kolanem. Ważne jest, żebyś w trakcie wykonywania całego ćwiczenia mocno napiął brzuch. Trening każdego mięśnia, pamiętasz?

Unoszenie przeciwnych rąk i nóg klęcząc

Klęknij i podeprzyj się na dłoniach. Przeciwną rękę oraz nogę wyciągnij tak daleko, jak tylko potrafisz, tym samym wydłużając kręgosłup od samego czubka głowy po ostatni palec u stóp. Plecy i biodra ustaw tak samo, przez cały czas trwania ćwiczenia. Podczas prostowania kończyny weź głęboki wdech, a w momencie zmiany wypuść powietrze z płuc.

Unoszenie nogi z pompką

Klęknij na podłodze, podeprzyj się na dłoniach, zegnij palce stóp i wciągnij pępek do kręgosłupa – tak mocno, jak możesz. Już z wciągniętym powietrzem napnij brzuch i unieś kolana nisko, tuż nad podłogą. Po ich opuszczeniu ugnij ramiona i podnieś w tym samym czasie nogę, również nad podłogę.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.